Integrované bloky

PŘEHLED INTEGROVANÝCH BLOKŮ A PODTÉMAT

Září:            

Čas odemykání školky

  • Kouzelný strom – Já ve skupině
  • Výlet po třídě – pravidla bezpečného chování

Čas poznání

  • Postavím dům s komínem, kdopak bude bydlet v něm?
  • Stojí město Nepovězto

Říjen:            

Čas slaďoučkých dobrůtek

  • Jablíčkování
  • Vyrostla řepa převeliká…

Čas podzimních zázraků

  • Když příroda čaruje, i strom někdy kraluje
  • Podzim klepe na dveře, ve strakaté zástěře

Listopad:      

Čas dračích choutek

  • Díváme se do mraků, na svět plný zázraků
  • Dračí zápasy

Čas ukládání do postýlek

  • Les a jeho tajemství
  • Za zvířátky do pohádky

Prosinec:       

Čas zářivých očiček

  • My se čertů nebojíme
  • Už jen pár dní do Vánoc

Leden:           

Čas Sněhové královny

  • Paní Zima kraluje
  • Daleko na severu je Grónská zem…

Čas dlouhých večerů

  • Kouzelná země pohádek

Únor:           

Čas mýdlových bublin

  • Byl jednou jeden život
  • Čas hraní je príma, nesmí přijít rýma

Čas zimního skotačení

  • Na sněhu a na kopci, užijem si legraci
  • Čas bláznivých rejů

Březen:         

Čas velkých lidiček

  • Každý něco umí a dovede

Čas jarních vůní      

  • Čas deštníčků
  • Čas probouzení kytiček

Duben:          

Čas pípavých kuřátek

  • Jak se rodí jaro

Čas vajíčkování

  • Košík z vrbového proutí

Čas zrození pramínku

  • Čistý vzduch, čistá voda, čistá země

Květen:

Čas barevné louky

  • Čas pusinkování – Svátek matek
  • Čas voňavých kytiček
  • Půjč mi křídla, motýlku…

Čas dalekých cest

  • Co se koulí zeměkoulí
  • Kolik je na světě moří – jiné země, exotická zvířata

Červen:         

Čas velké zkoušky

  • Znám já všechno kolem sebe, mám rád slunce, hvězdy i to nebe

           

Dále jsou vypracovány plnohodnotné tematické bloky na celý školní rok s jednotlivými konkrétními týdenními podtématy, kde jsou vytyčeny rámcově vzdělávací cíle, které sledují určitý proces ve výchově a vzdělávání dětí.

Týdenní plány rozpracují a plánují učitelky ve třídách (s ohledem na věkové a individuální zvláštnosti dětí) a obsahují konkrétní každodenní aktivity dětí se záznamy využití rozmanitých her, metod a forem práce.